Sape klik sini memang baik...

21 June 2011

Perkahwinan pasangan lesbian pertama di Nepal

COURTNEY MITCHELL (kanan) menyarungkan cincin perkahwinan kepada pasangan lesbiannya, Sarah Welton dalam majlis perkahwinan sesama jantina di sebuah kuil Hindu di Katmandu, Nepal semalam.

KATMANDU - Seorang peguam wanita dan profesor wanita dari salah sebuah kolej di Amerika Syarikat (AS) merupakan pasangan lesbian yang pertama berkahwin di Nepal semalam.

Nepal baru-baru ini telah mengiktiraf hak-hak lelaki homoseksual dan menggubal undang-undang untuk menamatkan diskriminasi seksual.

Pasangan itu, Courtney Mitchell, 41, dan Sarah Welton, 48, dari Denver, Colorodo diraikan dalam persandingan tradisi Hindu di kuil Dakshinkali yang terletak di selatan Katmandu, ibu negara Himalaya.

Ahli Parlimen Nepal, Sunilbabu Pant, seorang aktivis hak gay berkata, ia merupakan perkahwinan awam pertama daripada pasangan lesbian di negara konservatif.

Di Nepal, perkahwinan sejenis tidak menyalahi undang-undang. Sumber KOSMO

p/s: Dunia semakin tiada batasan. Adakah perkara sebegini akan terjadi di Malaysia juga?

8 comments:

LemonSusu Skyjuice said...

hahhahahaa tolong lah harap xjadilah kat malaysia...hahahhaa....=="

RerameUngu said...

jgn jdi kat mesia sudah..kalau la ada clause dlm undang2 mesia ni mcm tu, tak tau la apa bakal terjadi

apek poyo said...

dah ado kek m'sia..tapi bolum iktiraf lagi..
tgk la lopeh dah ado 1 m'sia nih..
bole suara hak masing² pulak..
dah nak kiamat la tu

Nikmat Iman dan Islam said...

bila akal tidak berpandukan wahyu Allah..

teynteyn the doll said...

plawok plawok plawok

syira said...

Na'uzubillah ... =)

syira said...
This comment has been removed by the author.
Nur Hazlin said...

dasatnya -.-

Letak Link Blog Anda Di Sini