Sape klik sini memang baik...

21 April 2010

Berniaga Biarlah Jujur

salam...
pernah tak korang beli makanan kat kedai, pastu bila makan lauk dah rasa lain macam dan berbau??? pernah tak??
mestila pernah kan..lebih-lebih lagi kalau korang duk kat asrama...
pe perasaan korang?? mesti korang sumpah seranah kedai tu kan??? ;P

ni ha...nak cite skit pasal ni..
tadi balik tang kelas, punya la semangat gie cafe... perut pon tengah da konsert rock
jadinya...zue tapau la lauk ikan goreng berlada dan sayur..nasi mesti la da. orang melayu ma... ;P

nak jadikan cerita....
tengah syok makan..baru suapan yang ketiga kot..
da bau yang kurang menyenangkan..bau ikan goreng tu la..
terus terbantut selera nak makan. tak tahan den do bau dio.. cam bau ikan dah lama

pelik la orang yang berniaga ni..
kalau nak berniaga, biarlah jujur dan ikhlas. janganlah asyik fikir nak untung je.
diorang ni tak fikir ke akibat die?? tak fikir ke kalau terkene kat anak ke famili diorang ke?
ntah la...pe nak jadi la diorang ni

ni pon bukan la kali pertama berlaku..
jumaat lepas, zue beli ikan pari masak asam pedas...
ikan pari tu kalau balik kat dinding, leh pecah dinding tu..
ikan tu keras giler. bak kate orang nogori...koreh nak mampuih!!

ok la...
tak mau bebel-bebel lagi
pengajaran bagi diri sendiri..pasni nak makan kene berhati-hati.
bukan kat jalan raya je kene herhati-hati..


P/s---> rinnnndunnyeee masakan mak!!! cepat la 7 may!!

1 comment:

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

itu bau.. kalo jumpa smthing yang tak patut dlm mknn camne?? kite pnah kene.. huaaaa~

Letak Link Blog Anda Di Sini