Sape klik sini memang baik...

14 September 2009

DaH NaK RaYe DaH kE??

salam....
pejam celik pejam celik
dah dekat nak dah kan?????
huhu...tinggal bape ari je nak raye
raye tahun ni bagi zue adalah paling suram n kurang meriah skali...
[sob...sob....sambil dengar lagu Dari Jauh ku Pohon Maaf]

sedih la dengar lagu ni...
bukannye sebab jauh dari famili
tapi bila mengenangkan arwah atok meninggal pada raye ke-5 tahun lepas
sebak giler...
[nangis lagi]

masih ingat lagi sehari seblum arwah atok meninggal
[arwah meninggal pada subuh ari ahad]
arwah atok sempat datang umah, jumpa kami 5 beradik
kate esok tunggu atok datang dulu sblum balik UKM
[zue n kaklang balik UKM pada ari ahad sbb cuti raye dh abis]

zue masih ingat lagi ketika zue salam atok wat kali terakhir...
zue rase lain sangat....seolah xkan jumpe lagi pasni...
arwah atok naik moto...zue pandang atok sampai kelibat atok hilang
mase pandang atok...zue rase sayu sangat2....

malam sabtu....
arwah telefon bagtau kat kampung xda elektrik
atok nak cakap ngan kaklang je
pelik gak...malam tu atok ngadu...
atok sorang2 kat kampung...gelap...elektrik xda
atok xbagi kami balik kampung malam tu
sebab pak su nak balik malam tu 1 famili...

ahad pagi...
tapi ALLAH lebih menyayangi atok...
dikala subuh berkumandang...
disaat tubuh atok masih basah dengan air wuduk...
atok pergi menghadap ILLAHI....

kini...
tiada lagi kedengaran suara atok memanggil kami 5 beradik..
[zue n adik2 memang rapat ngan atok, tiap2 petang atok datang ke rumah]
tiada lagi kedengaran bunyi moto atok...
tiada lagi atok melihat cucu2nya seblum balik UKM

yang paling terkilan....
atok tidak sempat melihat konvokesyen zue, kaklang n along...
atok slalu kate...

'ntah sempat ntah tidak la atok tengok along, angah dan kaklang keje...
klau xempat keje, tengok cucu2 atok konvo pon jadi la....'

kate2 atok tu zue sampai skarang ingat...
masih sukar untuk menerima hakikat yang atok telah tiada...
walaupun sudah hampir setahun atok pergi...
AL-FATIHAH tuk arwah atok...

4 comments:

kamarul said...

aku faham rasenye kehilangan org tersyg. tpi aku dah lali skrg. hope you will be strong too.

♥ αγα ίδαγα♥ said...

Al-fatihah..

Sedih bc entry zue kali ni..brgenang air mata.. :'(
Allah lg sayangkn atok zue..smoga rohnya dicucuri rahmat..amin..

Zuraifah Zulkuflee said...

thanks to daya n kamarul...
kte mmg rapat giler ngan arwah atok..kadang2 tu dlm duk sorang2,tetiba je nangis sbb igtkan atok...

adelin_uk said...

sabar ye zue.
Allah syg kan atuk..
moga dirahmati Allah.. amin..

Letak Link Blog Anda Di Sini